Yorum bırakın

Bir TV reklamı ne kadar az ilgi çekiciyse, o kadar çok mu etkili?

Dikkat çekici TV reklamlarıSon yayınlanan bilimsel bir araştırmanın sonuçları her ne kadar başlıkta özetlediğim gibi görünse de, ben de açıkçası bu sonuçları biraz abartılı buldum. Araştırma şöyle diyor:

Bugüne kadar yaratıcılık içeren televizyon reklamlarının sadece bilgi ileten reklamlara kıyasla daha etkili olduğunu  gösteren pek çok araştırma yapıldı. Bu durumun ise, yaratıcı reklamların izleyicilerin ilgilerini daha çok çekmelerinden kaynaklandığı varsayılıyordu.

Fakat televizyon izlemek gibi insanların “rahat” durumlarda yaptıkları faaliyetlerde, beyin dikkat eylemini daha ziyade ve esas olarak bir savunma mekanizması olarak kullanır. Örneğin, bir reklam bizi yeni bir sürü bilgiye boğduğu zaman, doğal tepkimiz bu reklama dikkat kesilerek reklamın söylediklerine karşıt teoriler ve argümanlar geliştirmek şeklinde olur. Öte yandan, bir reklamı beğeniyor ve o reklamı izlemek hoşumuza gidiyorsa, o reklama daha çok güven duyma eğilimi gösterir ve bu yüzden de onun bize iletmeye çalıştığı mesaja çok da fazla dikkatimizi harcamayız.

Yani, burada önemli olan, bir reklama daha az dikkat sarfederek, o reklamın ilettiği şeye karşı karşıt argümanlar geliştirme şansımızı azaltmamızdır. Sonuçta, aslında bu tür reklamlar karşısında gardımızı indirmiş ve kendimizi reklamcının dediklerine karşı çok daha savunmasız bir halde bırakmış oluyoruz.

Bu olgunun çeşitli kategorilere giren reklamlar için önemli sonuçları olacağı açık, örneğin sağlığı tehdit eden, özellikle de çocuklara yönelik reklamların bu özellikten yararlandıklarını söylemek mümkündür.

Sonuç olarak, bu araştırmanın bulgularına göre, eğer bir reklamın bizi bu şekilde etkilemesine izin vermek istemiyorsak, onu daha da yakından izlememiz gerekiyor.

Belirttiğim gibi, ben de bu araştırmanın sonuçlarını oldukça tartışılabilir buldum.

Ama bence, yine de ilginç ve üzerinde düşünmeye değer.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: